Experienta utilizatorului este prescurtata cu literele UX (User eXperience) – este un termen general ce face referire la toate aspectele interactiunii pe care utilizatorii (pot fi client, furnizori, angajati) le au cu produsul sau serviciul oferit de compania ta.   Acest termen cuprinde unele aspecte mai specifice cum ar fi amablajul produsului, materialele publicitatare, interactiunea cu compania prin intermediul unui call center, intr-un magazin sau chiar mediul on-line.

In cele ce urmeaza vom discuta despre experienta utilizatorilor in mediul on-line

Sa ne gandim  cum oamenii navigheaza pe web când cauta un produs sau serviciu. Ei cauta informatii care sa ii ajute sa iși compare optiunile si  sa ia o decizie. Ce produse se vor potrivi nevoilor lor? Ce pret vor trebui sa plateasca? Ce marime, culoare, greutate sau alte dimensiuni are produsul? Cum este folosit si ce  accesorii are? Pot cumpara cu incredere de la aceasta firma? Voi primi suport?  Exista garantie?  

Aceasta sunt in general informatiile importante pe care trebuie sa le  cunoasca persoanele care cauta anumite produse sau servicii online.

In cele mai multe majoritatea elementelor existente distrag atentia si impiedica utilizatorul sa gaseasca informatia dorita. Cand vine vorba de site-uri web de prezentare, oamenii nu cauta sa fie distrati. Sunt doar interesati sa gaseasca cea mai buna optiune pentru nevoile lor. Redarea automata a videoclipurilor, prea mult text, fara fapte si  cifre reale,  probabil   va frustra vizitatorii si ii va determina sa iasa de pe site.

De asemenea frustranta este si inexistenta informatiilor relevante sau includerea acestora in mesaje lungi de marketing.

Va exista   intotdeauna un alt site web care ofera oamenilor un produs sau serviciu similar, iar vizitatorii vor merge acolo   in loc  sa gaseasca din prima informatiile de care au nevoie.  Dar cu toate astea, este bine sa lasi personalitatea brandului  sa apara pe site  fapt care te  va  ajuta cu adevarat sa te  distingi de concurenta.

 Persoanele care cauta anumite  produse sau servicii online ezita sa apeleze la o companie cand isi dau seama ca acea companie nu este constienta de nevoile lor. Vor  face cercetare online pentru a se informa despre informatiile de baza ale unui produs si serviciu.

Iata cateva ponturi in crearea unui website profesionist:

  1. Home Page – O structura simpla, prin care vom furniza cele mai importante detalii si prin care sa ajutam utilizatorul sa gaseasca informatia pe care o cauta. Pagina va trebui sa fie aerisita cu un aspect profesional, eventual impartita pe sectiuni. Este important ca pagina principala sa fie ca un fel de rezumat al afacerii tale.

  2. Despre noi – Ar trebui sa fie pagina prin care utilizatorul va trebui sa capete incredere in tine. Aici este importanta sa fie mentionata expertiza si sa nu lipseasca testimonialele.
  3. Produsele si serviciile – descrierea lor trebuie sa fie cat mai concisa. De ce ar cumpara de la tine? Daca descrierea nu este cat mai complexa, produsele nu sunt sa fie vandute. Chiar daca nu ai un magazin on-line produsele trebuiesc descrise cu lux de amanunte. Puteti lua exemplu marilor retaileri on-line: poze mari, descrieri complexe cu specificatii detaliate. Scrierile alambicate cu elemente de marketing complicate nu va ajuta potentialul cumparator sa ia decizii rapide. Ceea ce ii va determina sa cumpere produsul sunt descrieri simple, clare si usor de inteles.